#pelajarCemerlang

Assalamualaikum, petang ini Pusat Tuisyen Positif ingin kongsi tips waktu rehat yang sesuai kepada pelajar diluar sana. Tidur dan rehat yang cukup dapat meningkatkan kecergasan dan kecerdasan terhadap pelajar malah ia juga tidak melemahkan otak. Jom baca tips dibawah.
.
.
-By Palbaf-
.
.
#pusattuisyenpositif #sungaipetani #beritapendidikan #infopendidikan #pusattuisyen #tuisyenterbaik #jombelajar #jomberjaya #jomkesekolah #infoterkini #pelajaran #motivasi #ilmubermanfaat #pelajarcemerlang

0💬

Masa itu EMAS! Seperti mana emas yang bernilai di mata masyarakat seperti itulah nilainya masa. Setiap masa yang lapang haruslah di isi dengan perkara yang bermanfaat supaya ianya tidak sia-sia. Bagi seorang pelajar haruslah bijak menggunakan masa samaada di rumah atau di sekolah. Hari ini, Pusat Tuisyen Positif ingin memberi tips cara penggunaan masa di sekolah serta 10 amalan yang merugikan di dalam kelas. Jom baca.
.
.
-By Palbaf-
.
.
#pusattuisyenpositif #sungaipetani #beritapendidikan #infopendidikan #pusattuisyen #tuisyenterbaik #jombelajar #jomberjaya #jomkesekolah #infoterkini #pelajaran #motivasi #ilmubermanfaat #pelajarcemerlang

0💬

P/s : Post ini hanya utk para ibu yg mementingkan yg terbaik buat anak2 sahaja 😘
🌸

Ibu ibu semestinya ingin berikan yang terbaik buat anak mereka.Ibu sentiasa inginkan anak mereka sentiasa sihat, cergas dan pintar..ibu mana yang suka anaknya kerap sakit dan kerap ponteng sekolah kan!!!
Shaklee menyediakan set khas bagi meningkatkan daya ingatan serta menguatkan sistem imun.
💐VITALEA FOR KIDS💐
mengandungi 19jenis vitamin dan mineral dan membekalkan nutrisi lengkap untuk tumbesaran tulang dan memberikan kecergasan kepada anak anda.
💐MEALSHAKE💐
lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral utk membantu tumbesaran anak, memberikan selera,mencantikkan kulit anak, mengelakkan sembelit dan kuatkan sistem imun. .
💐OMEGAGUARD💐
lengkap dengan omega 3 dan DHA bagi menguatkan daya ingatan si comel. Mengandungi vitamin A,C,E,zink dan selenium sebagai anti oksida. Ia juga bagus bagi pesakit asthma.
.
Ciksha jual murah sangat utk hampa ja 😉
01139264691
.
#cikshashaklee #cikshajualshakleemurah
#shakleekids #babyshaklee #setkanakkanakshaklee #mealshakeshaklee #omegaguardshaklee #minda #vitaminkanakkanak #otakpintar #backtoachool #exam #student #kindergarden #school #sekolah #pelajarcemerlang #aktifsukan

0💬

Loading...

Belajar Cara Santai
.
.
Klang: Belajar secara santai. Itu resipi kejayaan Fatin Nabila Muhamad Fuzi, 19, yang memperoleh Mumtaz atau cemerlang dalam 10 mata pelajaran dalam Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) semalam.
.
.
Bekas pelajar Sekolah Agama Menengah Tinggi (SAMT) Sultan Hisamuddin di sini itu berkata, belajar dalam keadaan tertekan menyebabkannya mudah lupa.
.
.
“Saya hanya memperuntukkan kira-kira tiga jam dari Isnin hingga Khamis untuk mengulang kaji pelajaran. Saya percaya cara ini akan membantu kita lebih mudah menerima ilmu berkenaan.
.
.
“Selebihnya, saya melakukan aktiviti riadah bersama kawan-kawan dan keluarga. Insya-Allah, di situ ada keberkatan.
.
.
“Selain itu, solat jangan tinggal dan saya cuba sedaya upaya tidak melengahkan solat serta sentiasa berdoa kepada Allah SWT,” katanya.
.
.
Anak ketiga daripada lima beradik itu berkata, dia pernah tertekan apabila ada yang mempertikaikan mengapa dia memilih untuk mengambil STAM.
.
.
“Pada awal saya ambil STAM saya tertekan apabila kerap ditanya serta diperlekehkan berikutan mengambil sijil ini,” katanya.
.
.
©️ 2018. NEW STRAITS TIMES PRESS (M) BERHAD (4485-H). All rights reserved.
.
.
-By Palbaf-
.
.
#pusattuisyenpositif #sungaipetani #beritapendidikan #infopendidikan #pusattuisyen #tuisyenterbaik #jombelajar #jomberjaya #jomkesekolah #infoterkini #pelajaran #motivasi #ilmubermanfaat #pelajarcemerlang

0💬

Tiga pelajar Tunas Bakti Hilang!!
.
.
BUTTERWORTH 18 Jan. - Polis Seberang Perai Utara masih mengesan tiga pelatih di Sekolah Tunas Bakti dekat Teluk Air Tawar di sini yang melarikan diri dari pusat itu kelmarin.
.
.
Ketua Polis Daerah Asisten Komisioner Noorzainy Mohd. Noor berkata, pelatih itu dikesan hilang selepas warden bertugas mengambil kehadiran pelajar selepas satu program ceramah di sekolah itu tamat.
.
.
Menurutnya, ketika ceramah berlangsung, ketiga-tiga mereka dilihat menyapu sampah dan membersihkan kawasan berhampiran pagar sekolah sebelum meloloskan diri melalui lubang pada pagar.
.
.
“Pihak polis juga tidak menolak kemungkinan kehilangan mereka ada kaitan dengan kes kecurian motosikal di sekitar kawasan Teluk Air Tawar hasil daripada rakaman kamera litar tertutup di kawasan kejadian.
.
.
“Operasi mengesan mereka yang berusia 17 dan 18 tahun dan berasal dari Terengganu dan Kedah itu sedang giat dijalankan di kawasan sekitar,” katanya kepada pemberita hari ini.
.
.
Tambahnya kes itu disiasat di bawah Seksyen 71 Akta Kank-kanak 2001. - UTUSAN ONLINE
.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=748872065308868&id=100005582446183
.
.
-By Palbaf-
.
.
#pusattuisyenpositif #sungaipetani #beritapendidikan #infopendidikan #pusattuisyen #tuisyenterbaik #jombelajar #jomberjaya #jomkesekolah #infoterkini #pelajaran #motivasi #ilmubermanfaat #pelajarcemerlang

0💬

Saran Pertandingan #muhibah Dibuka Kepada Sekolah Rendah
.
.
Assalamualaikum, hari ini Pusat Tuisyen Positif ingin kongsikan info mengenai Utusan Malaysia menganjurkan pertandingan video pendek bertemakan muhibah dibuka penyertaannya kepada pelajar sekolah rendah.
.
.
-By Palbaf-
.
.
#pusattuisyenpositif #sungaipetani #beritapendidikan #infopendidikan #pusattuisyen #tuisyenterbaik #jombelajar #jomberjaya #jomkesekolah #infoterkini #pelajaran #motivasi #ilmubermanfaat #pelajarcemerlang

0💬

Loading...

Assalamualaikum dan Salam Jumaat. Hari ini Pusat Tuisyen Positif ingin memberi tips cara pengurusan masa belajar kepada pelajar-pelajar diluar sana supaya masa yang terluang tidak membazir dengan perkara yang tidak bermanfaat.
.
.
-By Palbaf-
.
.
#pusattuisyenpositif #sungaipetani #beritapendidikan #infopendidikan #pusattuisyen #tuisyenterbaik #jombelajar #jomberjaya #jomkesekolah #infoterkini #pelajaran #motivasi #ilmubermanfaat #pelajarcemerlang

0💬

Zaman zaman kena tungau #blood #nakatasodokdepan #pelajarcemerlang

5💬

Loading...

#assalamualaikum apa khabar semua? Ramai ke yang beri #suplemenminda kepada anak-anak tersayang?

Pasti ada sebab kita beri anak-anak makan suplimen kan. Ibubapa sentiasa nak yang terbaik untuk anak mereka.

Dapatkan #int3tree dari saya, wasap 0122393783 sekarang 😊

#int3treesupplementterbaik #int3treekekalfokussepanjanghari #notantrums #focus #fokusbelajar #anakmakansayajual #pelajarcemerlang #teampakcik #teambotolair #terapiinstagram #giveaway #wanita #ibuprihatin

10💬

"MALU GILA KALAU ANAK JIRAN SEBELAH LEBIH PANDAI DARI ANAK KITA, LAGI MALU KALAU ANAK SENDIRI KURANG AJAR DGN KITA TAPI BAIK DENGAN ORANG LAIN!!"
.
.
Semua bermula dari rumah gak sebenarnya. Macam mana korang sebagai ibu bapa layan & didik anak2 di rumah. macam tu lah dia akan jadi. Jangan salahkan orang lain kalau anak sendiri kurang jar ngan kita. Tapi kalau gi mana2 anak kita tu sopan jer ngan orang lain, kalau kat rumah dia macam "SINGA" yang di ikat lehernya, tak hormat kita sebagai ibu bapa.
.
.
so amek langkah ni untuk elakkan perkara ni terjadi lagi. pada ibu bapa yang muda, maksudnya yang baru dapat anak sulung ler..hehe amalkan benda ni. insyAllah anak anda akan lebih pintar dan berkeperibadian tinggi.
.
.
kita sama2 jaga anak2 kita yang sangat bernilai sebab ini adalah amanah dari Allah dan amanah itu adalah paling berat sekali. jaga anak, sayang anak...
.
.
Untuk Sebarang Pertanyaan & Pembelian,

WHATSAPP/SMS : 0125752621
WHATSAPP/SMS : 0125752621
.
#int3tree
#mindacergas
#pelajarcemerlang
#testimoniint3tree
#int3tree
#revolusisuplimenMinda
#EQkeIQ
#NoSugarAdded
#rahsiapelajar

0💬

Loading...

KEM "SUPER KID" KEMBALI LAGI UNTUK TAHUN 2018.
.
BERTEMAKAN "DISIPLIN | AKHLAK | IMAN. .
pelbagai slot menarik untuk adik-adik.
.
Ibadah - Solat berjemaah/solat sunat/Solat sempurna dll. .
Akhlak & Sunnah - mengikut hadis dan dalil lainnya. .
Disiplin - Hidup seperti Nabi Muhammad saw / mempunyai jati diri. .
BULAN 3 AKAN DATANG.
BERMINAT?
https://wasap.my/60164918289
.
#khairanconsultant #khairangroup #khairan2018 #khairaneducation #khairan4all #khairancare #khairanteam
#khairanshop #perundingkhairan #pendidikankhairan #superkid #kemsolat #kemanaksoleh #kemsekolah #khairanglobal #khairanstudio #nasihatkhairan #khairan #nasihatmulia #khairanconsultancy #kemsekolah #pakarmotivasi #kemmotivasi #programsekolah #kemibadahsahsiah #kemsuperkid #anakpermata #pelajarcemerlang #anaksoleh

0💬

Loading...

Khas untuk @gatkhalish_ @adib.yazid
@ainnsofya_ @alidasina_aa
dan anak muridku semua...
1. Tidur awal
2. Cukup tidur 6 jam
3. Makan makanan seimbang
4. Ambil masa berehat
5. Bersukan/riadah
6. Sentiasa bersemangat
7. Cari cara belajar jenis yg tidak membosankan
#belajardemimasadepan
#belajarbersungguhsungguh
#motivasi #motivasiuntuksemua
#pelajarcemerlang #muridterbaik
#matlamat #kejarimpian
#cikgucikgi

0💬

Loading...

Petah bercakap, pandai mengaji... umur 3 tahun 😍😍
.
.
Order? DM @ Whatsapp 0127697172
.
.
#int3tree
#int3
#suplemenkanakkanak
#suplemenminda
#coklatminda
#genius
#kanakkanak
#pelajarcemerlang

0💬

#assalamualaikum .
Pernah nampak ke Makanan Tambahan Minda untuk anak senang nak bawak ke sekolah?

Boleh dijadikan bekal makan waktu rehat, dimakan tanpa air sebab ianya jenis larut bawah lidah.

Makan 1 sachet, membantu menaikkan fokus mereka sewaktu belajar dan beri tenaga sampailah balik dari sekolah.

Di Malaysia, hanya #int3tree je ada mcm ni. Senang kerja mak ayah kan? 😃

#int3treesupplementterbaik #int3treekekalfokussepanjanghari #notantrums #focus #fokusbelajar #anakmakansayajual #pelajarcemerlang #teampakcik #teambotolair #terapiinstagram #giveaway #wanita #ibuprihatin

5💬

.
Specification Planner Shoutul Ikhwah Edisi 2018:
📔Saiz A5
📕192 Muka surat

Mempunyai:
1. Kalendar tahunan
2. Kalendar bulanan
3. Kalendar mingguan
4. Kalendar harian dan jadual per jam
6. Jadual semak amal ibadah harian
7. Ruangan Priority
8. Jadual semak Ramadhan

Hanya RM18 utk kegunaan setahun! 😱🎊📚 #planner2018 #plannerviral #plannershoutulikhwahmurah #plannershoutulikhwah #plannershoutulikhwah2018 #plannercantik #plannermurah #planner2018murah #dailyplanner #agentneeded #dropshipneeded #plannersynergymedia #agentplanner #plannerpelajar #plannerum #planneruia #upsi #plannerstudent #spm2018 #plannerpengurusanmasa #pelajarcemerlang #agentplanner #timemanagement #plannerislamik

3💬

Ibu Tak Perlu Risau Dan Pening Lagi.
IQ Booster untuk Anak2 Anda

2💬

Sesuai Untuk Bakal Pelajar UPSR, PT3 dan SPM
InsyaAllah Vteen Sebagai Booster Untuk IQ Anak2

3💬

Makin tua makin pelupa. Sebab apa eh? Banyak fikir ke atau banyak urat putus 😫

Hakak ada baca satu artikel yang tulis Omega boleh bantu tingkatkan perkembangan otak. Sangat bagus untuk kanak-kanak dan orang dewasa.

Jap lagi nak lunch kan, cer tengok makanan kita tu ada Omega tak?

#tipskesihatanHawaRosli
#int3treesupplementterbaik #int3treekekalfokussepanjanghari #notantrums #focus #omega #pelupa #pelajarcemerlang

0💬