I PLAN MY WORK, I WORK MY PLAN

IG ku... Diari kuπŸ˜ŠπŸŽ“πŸŽ“πŸŽ“ to beπŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰ #Bersabarlah... semuanya akan OK suatu hari nanti... #aku adalah aku

http://cikgushimaarshad.blogspot.my/

1,022 posts 2,050 followers 380 following

Asal cikgu masuk ada je cara dia nak tarik perhatian cikgu... sungguh berbakat budak nih... macam2 gaya dibuatnya... Alahai danialπŸ˜…

17πŸ’¬

Pegi cari barang kt kedai... tiba2 ada sorang cashier panggil nama dan hulur tangan..terus cium tangan ... kuat dia jerit "cikguuuu"... alamak sape pulak kenal aku nih😊😊😊... tanya punya tanya..rupanya bekas anak murid...mak ai lainnya muka kamu...cg x kenal langsung... @hanim1304 budak ni kirim salam... hihihi... ain atikah aidi munawir rupenya😁😁😁... alahai

9πŸ’¬

Cenggini rupanya maggie celup... dap jugak...πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹

8πŸ’¬

Loading...

Jommm.. kenuri... mok le kite..asyik makan ajeπŸ™‰πŸ™‰πŸ™‰

5πŸ’¬

Ini jela yang tinggal...
πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•
πŸ‘‰Waktu sedang "di puncak" kita merasa banyak teman di sekeliling kita. πŸ‘‰Waktu sedang "Berkuasa" kita percaya diri boleh melakukan apa saja. πŸ‘‰Waktu sedang "Tak Berdaya" barulah kita sedar siapa sebenarnya sahabat sejati yang kita ada.. πŸ‘‰Waktu sedang "Jatuh" kita baru sedar selama ini, siapakah teman yang memperalat dan memanfaatkan kita. πŸ‘‰Waktu sedang "Sakit" kita baru tahu bahawa sihat itu sangat penting, jauh melebihi harta. πŸ‘‰Waktu kita "Miskin" baru kita insaf pentingnya amalan sedekah walau pun seringgit dan saling membantu saudara kita.. πŸ‘‰Masuk "Usia Tua" baru kita tahu rupanya masih banyak amalan dituntut Allah yang belum dikerjakan/banyak ilmu yang kurang dan baru kenal jalan ke masjid. πŸ‘‰Saat "di Ambang Ajal" kita baru tahu ternyata begitu banyak waktu yg terbuang sia-sia. πŸ‘‰Hidup tidaklah lama,
Sudah saatnya kita bersama-sama membuat HIDUP LEBIH BERHARGA:

Saling menghargai,
Saling membantu,
Saling memberi,
Saling mendukung.

Jadilah teman setia tanpa syarat ... Jangan saling memotong dan menggunting sesama teman... Tunjukkanlah bahawa anda masih mempunyai Hati Nurani yang tulus. Jauhkan niat jahat untuk mencelakai atau memfitnah.

Jauhkan niat memaksa seseorang melakukan suatu hal untuk kepentingan peribadi kita.

Apa yang ditabur itulah yang akan dituai

Allah swt tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, bunga selalu mekar, dan mentari selalu bersinar.

Tapi ketahuilah bahawa Allah swt selalu memberi pelangi disetiap badai, senyum disetiap air mata, Rahmat dan berkat di setiap cubaan, dan jawapan di setiap doa...... Jangan pernah menyerah , Teruslah istiqamah beribadah... kerana..
hidup ini terlalu indah.... Hidup bukanlah suatu tujuan, melainkan sebuah persinggahan sementara.. Sahabatku,
Indahnya hidup bukan kerana banyak orang mengenal kita, namun berapa banyak orang yang merasa bahagia kerana mengenal kita -peringatan kpd diri sendiri...

5πŸ’¬

pilu x terkata hati ni bila anak ibu dah pandai bagi nasihat kat ibu... sepatutnya bila ibu hantar g sekolah.... ibu akan cakap " belajar rajin2 syg.... dengar cakap cg.... jgn nakal... jadi budak baik" 😁😁😁 tapi... pagi tadi... anak ibu nasihat ibu.. "bawak keta elok2 bu... ikut jalan semalam...ibu jaga diri tau" GULP😭😭😭 mengalir air mataku... dalam hati kata... bagaimana harus aku melepaskanmu untuk jauh dari ibu sayang😭😭😭 @_ahmdhzm_

17πŸ’¬

Loading...

Happy morningπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ🌈🌈🌈.... diriku dan laptop berpisah tiada...😁😁😁

6πŸ’¬

Susah ... senang ... sedih ... gembira... πŸ‘‰πŸ‘‰πŸ‘‰semua tu allah dah atur bagi kita... perlu redho atas setiap semua tu...kalau x... bukan kehidupan namanyaπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

12πŸ’¬

Pantasnya masa berlalu... 2013😏😏😏 hana darjah 1πŸ‘‰πŸ‘‰πŸ‘‰ 2018 😏😏😏 hana darjah 6 dah... hana tetap omey je... taon ni peksa dah... buat elok2 ye... moga berjaya dgn cemerlang hana😘

16πŸ’¬

Loading...

Udah..cepat baca..apesal kau pandang cikgu gitu πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
#hafazankottπŸ˜…

9πŸ’¬

Belajar rerajin ek... semoga menjadi anak2 solehahπŸ’•

8πŸ’¬

Chill.... ase nak muntah ijo dah ngadap laptop... huh...pe nak buat... udah namanya koje... πŸ˜–πŸ˜–πŸ˜–πŸ‘‰πŸ˜΄
#gambarhanyailusioptik
#takdekaitanponnn

7πŸ’¬

Loading...

Abam sado... my cinta hati ibu 😍😍😍 @_.ahmadhazim._

0πŸ’¬

Anak2 kedua "katenya"πŸ™‰πŸ˜…

5πŸ’¬

Loading...

Bertambah tahun... bertambah juga umur anak ibu... esok dah sekolah menengah dah dia πŸ™†
#buahhatipengarangjantungibu❀️

22πŸ’¬

Goodbye 2017πŸ™†πŸ™†πŸ™† πŸ‘‰πŸ‘‰πŸ‘‰Welcome 2018 πŸ™‹πŸ™‹πŸ™‹
#Buang jauh2 yg sedih2
#Buang jauh2 yg menyakitkan
#chayyokπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
#lagu tema sedikit jiwangπŸ™‰πŸ™‰πŸ™‰

2πŸ’¬

Loading...

Mereka "Buddy"... sebak pulak ibu tengok... ada rezki..leh jumpa lagi ye nak... AlahaiπŸ˜”
#2 orang lagi dah balik awalπŸ‘‰πŸ‘‰πŸ‘‰ @_anwar10darwish_ @hariz.zz .... πŸ™‰πŸ™‰πŸ™‰πŸ™‹

14πŸ’¬

Moga ianya bukan yang terakhir... bubayzzz anak2πŸ™‹πŸ™‹πŸ™‹... moga semuanya berjaya mengejar cita2

8πŸ’¬

Thanks FB... walaupon apa pandangannya... sama dgn orang lain punya.. tapi... sekurang2 nya dia bagi motivate kat kita..kannn..hihiπŸ™ŠπŸ™ŠπŸ™Š ada2 je FB nihπŸ™‰πŸ™‰πŸ™‰πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜…

2πŸ’¬

πŸ™‹πŸ™‹πŸ™‹ 😘
πŸ‘‰πŸ‘‰πŸ‘‰ Di sebalik senyuman... tersimpan beribu rahsia...😏😏😏

4πŸ’¬

Wahhh😍😍😍... Bestnyer... Terima Kasih "AVON"
#terbaek

3πŸ’¬

OuchπŸ™ŠπŸ™ŠπŸ™Š makcik kedai tanya... "anak ke semua ni... nanti senang lah ye..anak dah besar2.. tinggal menantu je lagi..." hahah..banyaknya anak sayeeπŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ™†

10πŸ’¬

Jommm..meeting kali - 1 ( 2018 )

0πŸ’¬

Dalam meniti perjalanan hidup.... Kadang2 kita terlupa dimana sebenarnya nilai dan harga diri kita... 😌😌😌Aku insan yang lemah... perlu lebih banyak belajar... belajar... dan terus belajar.... πŸ™‹πŸ™‹πŸ™‹
😏😏😏 kehidupan adalah satu perjalanan... πŸ˜”πŸ˜”πŸ˜”kuatnya kita....
πŸ˜”πŸ˜”πŸ˜” lemahnya kita...
Bergantung kepada siapa yang ada di sekeliling kitaπŸ™†πŸ™†πŸ™† #ahaksberpuisilagi😚😚😚

7πŸ’¬

#acacaberpuisilahpulokπŸ˜—

Aku melangkah kaki menyusuli
JalanΒ² yang berliku…
Penuh dengan duri berbisa…
Sehingga hatiku terluka
Terguris tanpa disedari…
Aku teruskan perjalanan ini
Walaupun semakin aku berjalan
Aku semakin jauh dari destinasi yg dituju…
Ku cuba kuatkan semangat…
Hari semakin kelam… malam mula menjelma
Aku masih mencari arah…
mencari arah tujuan
yang entah ke mana harus ku bawa diri
kaki semakin lemah…
badan semakin lesu…
aku tiada upaya meneruskan perjalanan
ku pujuk hati bangkit perlahan²…. Meneruskan perjalanan yg tiada penghujungnya ini…
Terlalu jauh perjalanan ini ku lalui…
Hati semakin rasa siksanya…
Tapi aku tidak lupa berdoa pada Illahi
Berikan aku kekuatan
Moga masih ada sisaΒ² semangat juang
Untuk ku teruskan hingga ke noktah terakhir…
Aku percaya…
Ada sesuatu menantiku…
Aku terus bersabar…
Hanya pada Allah tempat aku mengadu
Moga ada benih kejayaan menantiku dihadapan
Insya-Allah…… β€œHanya sekadar puisi”

20πŸ’¬

CHAKK... tengok apa tuuuuu... tengok tu...tinggal beberapa hari je nak buka sekolah...tup tap tup tap.... dah nak tahun baru... Semoga dengan kedatangan tahun baru ni.... kita punya semangat yang baruuuu... TaddaaaπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰

6πŸ’¬

Morning sunshine 🌞🌞🌞

2πŸ’¬